background
Шаблоны Joomla 3 здесь: http://www.joomla3x.ru/joomla3-templates.html

5 клас

5 клас

 

Середній рівень

 1.Напишіть невелику розповідь «Якого кольору небо».  (20 балів)

 2. Допишіть у складних реченнях другу частину, позначте граматичні основи.
Пролунав дзвоник, і...

    Пролунав дзвоник, але...

(20 балів)

3. Який голосний - й чи і - пишеться у закінченнях прикметників? Вставити пропущені букви.

Мудр...й людині, учнівськ...х зошитів, вчорашн...х уроків, у чітк...й послідовності, широк...м полем, сталев...ми плугами, в гаряч...й час, струнк... тополі, у лелеч...м гнізді, осінн...й день, айвов...й сік, у строкатих лісах, у льнян...й сорочці, з весел...м настроєм. (10 балів)

4.         Перекласти слова українською мовою. Підкреслити орфограму.

Знання, сталью, поколение, памятью, судья, ветви, скатертью, любовью. (20 балів)

5.         3 поданих слів складіть речення - прислів'я:
Дощ, і, без, не, трава, росте.

Небо, боїться, не, чисте, ні, грому, ні, блискавки.

Раз, сім, одріж:, а, відмір, раз.

Зате, мороз, немає, комарів, і, припікає. (10 балів)

Розкажіть усно уявному ровеснику з-за  кордону про найвизначніших
історичних діячів України, великих українців. (20 балів)

 

                        

Достатній рівень

 

1.  Напиши лист Святому Миколаю (або Діду Морозу). Поясни йому, за що його люблять  і чому чекають діти. Обсяг листа -  5-7 речень.

(12 балів).

 

2. Перепиши прислів’я. Замість крапок упиши самостійно дібрані до виділених слів слова-антоніми.

 

  1. Де гірка праця, там … відпочинок. 2. Праця годує, а … марнує. 3. За роботою добро ходить, а за лінощами – …. 4. Робота чорна, а грошики … . 5. Похвалити не вмію, … не смію. 6. Без початку не буде й …. 7. Казати легко, та робити … .

(4 бали)

 

3. Добери з довідки тлумачення поданих висловів. Запиши вислови та їхні тлумачення парами.

Зразок. Розв’язати язика – стати говірким.

 

Тримати язик за зубами -

Продавати зуби –

Підібгати хвоста –

Тонко прясти –

Накрити мокрим рядном - 

 

ДОВІДКА. Знітитись. Лукавити. Вилаяти. Реготати. Мовчати.

(5 балів)

4. Запиши слова за алфавітом. Постав наголос.

 

  Олень, арахіс, духмяний, кілометр, предмет, статуя,  ненависть.

(7 балів)

5. Перепиши. Замість крапок устав, де потрібно, пропущену літеру або апостроф.

 

    Боро..ьба, чес..ність, кр..ниця, фу..бол, тр..маєт..ся, щас..ливий, мавп..ячий, шіс..надцять, здоров..я, ро..м..якшити, рутв..яний, арф..яр, у вишен..ці,  на травин..ці.

(7 балів)

 

Високий рівень

 

1.У формі невеликого оповідання розкрий зміст прислів’я «Треба нахилиться, щоб з криниці води напиться».

(12 балів)

2. З’єднай частини речень так, щоб утворилися загадки. Запиши їх, у дужках подай відгадки.

Зразок. На початку року товстий, потім цілий рік худне (календар).

 

На початку року товстий, …

Дуже люблять молодця,….

Через воду переводить, …

Має роги і ноги, …

а держиться підлоги.

тільки з місця сам не сходить.

а б’ють його без кінця.

потім цілий рік худне.

 (3 бали)

 

3.Перепиши слова, на місці крапок уставляючи, де потрібно, м’який знак або апостроф.

     Лл..єт..ся,  смієт..ся,  мен..ший, кін..чик,  трав..яний, медв..яний, риб..ячий, мавп..ячий, рутв..яний, св..ятковий.

(5 балів)

4. Запиши слова за алфавітом, постав наголос.

 

   Випадок, черговий, обруч,  вимова,  колесо, одинадцять, кулінарія, арахіс.

 (4 бали)

5. Запиши речення, зайві слова пропусти.

 

 1. На свято Миколая нам дарували пам’ятні сувеніри. 2. На шкільному  концерті я уперше дебютував на сцені. 3. У перукарні нас зацікавив прейскурант цін. 4. Фонетика  – це буде один з розділів науки про мову.

 

 (3 бали)

Завдання конкурсу  з української мови петра Яцика

 Зразок 1

Зразок 2

Зразок 3

Зразок 4

 Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

 

2015/2016 навчальний рік

 

(для учнів 5-го класу)

 

1.    Напишіть твір-розповідь (0,5–1стор.) на тему «Добре слово людину живить, від поганого – болить голова»

12 балів

2. У запропонованому тексті кожне з речень поширте двома-трьома другорядними членами. У шостому реченні підкресліть головні і другорядні члени речення.

     Спека була нестерпна. Насувалася хмара. Налетів вітер. Дерева захиталися. Здійнялася курява. Спалахнула блискавка. Почувся грім. Пішов дощ.

                5 балів

3. Перепишіть вірш, укажіть у дужках  після кожного речення його вид за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Доберіть 6 епітетів до слова земля.

         Дивосвіт

Дивосвіт, дивосвіт…

Хто придумав оцей світ?

Землю красну отаку

у зеленому вінку?

Всі ці квіти, і ліси,

і пташині голоси?

Ліс, і річка, і поля –

Це ж усе моя земля!                     

 Любов Забашта

3 бали

4. Доберіть з дужок слово, щоб утворити фразеологізм; напишіть, яке значення має кожен фразеологізм. Складіть 3 речення з фразеологізмами.

 

Водити (дитину, до школи, за ніс). Брати (за руку, книжку, за серце). Возити (зерно, вантаж, дрова в ліс). Читати (книжку, статтю, мораль). Сушити (білизну, фрукти, голову).

 

8 балів

5. У поданих реченнях укажіть слова, що порушують стиль. Виправте невідповідність або усуньте зайві слова, запишіть правильно.

1. У реченні є головні і не дуже головні, тобто другорядні, члени речення. 2. Оленко, позич олівця, бо мій не функціонує. 3. Сергійку, полий зелені насадження на балконі. 4. Ти вже анулював бабусин пиріг?                                   

 4 бали

 

Загальна кількість балів - 32

 

Бажаємо успіхів!!!