background
Шаблоны Joomla 3 здесь: http://www.joomla3x.ru/joomla3-templates.html

6 клас

 6 КЛАС

 

Достатній рівень

 

1. У формі оповідання розкрий зміст одного з  прислів’ів  (обсяг оповідання – 6-8 речень).

 

Хто працює, той не бідує.

Перед розумом і сила поступається.

Брехня і приятеля зробить ворогом.

(12 балів)

2. Добери до фразеологізмів з довідки антонімічні. Запиши вислови парами.

Зразок. Не мати клепки -  мати кебету.

 

Бити лихом об землю -

Розсипати кислиці –

Обливатися потом –

 

ДОВІДКА. Шкірити зуби. Справляти посиденьки. Опустити вуха.

 (3 бали)

3. Добери до іншомовних слів  українські відповідники. Слова запиши парами.

Зразок. Каліграфія – краснопис.

 

       Інформація, дистанція, лінгвіст,  компроміс,  волонтер, рандеву.

 

ДОВІДКА. Відстань, зустріч, поступка, повідомлення, мовознавець, доброволець.

(6 балів)

4. Заміни, де це можливо, наведені конструкції синонімічними словосполученнями іменник+прикметник. Словосполучення запиши.

Зразок. Пшениця з України – українська пшениця.

 

  Рушник із льону, малюнки сестри, форма залізничника, директор фірми, вправа з математики, пальто з вовни, лист батька, листя дерев, сподівання Григорія, зошит дочки.   

(10 балів)

 

5. Перепиши. Замість крапок устав, де потрібно, пропущену літеру або апостроф.

 

  Різдв..яний,під..язичний, вд..ячний, м..нуле, д..т..ясла, Марин..чин, учител..чин, Натал..чин, запоро..ький, турис..ський,  різнотрав..я, м..реж..во, комп..ютер, куп..юра, жит..євий.

(7 балів)

6. Відредагуй подані речення, запиши їх.

 

1. Зустрічаємося завтра без четверті десять. 2. Нарада по цьому питання розпочнеться в десять годин. 3. Я хочу до вас звернутися по приватній справі. 4. Це заняття проведене згідно плану.

(4 бали)

 

Високий  рівень

 

1. Відгадай загадку. Склади художній опис (6-7 речень) предмета, про який у ній ідеться. Складене висловлювання запиши.                                                 

 

    Вухо має, а не чує, без ніг, а ходить, нитку за собою водить.

(12 балів)

 

2. З’єднай слова так, щоб утворилися  фразеологізми. Запиши їх.

Пускати

Розправляти

Спалити

Нагріти

Муляти

місце

коріння

крила

очі

мости

(5 балів)

 

 

3. Згрупуй спільнокореневі слова. Слова з одним коренем запиши окремим рядком.

 

    Водяник, відьма, поводир, водиця, водиться, завод, заводь, водограй, водянка, привід, відомість,  підводний, невідомий.

 (3 бали)

 

4. До поданих іншомовних слів добери українські відповідники.

 

 Інформувати,  конфузити, концентрувати, мажорний, конфронтація.

                                                                                                                      (5 балів)

5. Запиши речення, замінивши неправильно вжиті слова.

 

1. У об’яві йшлася мова про самі найсучасніші товари. 2. Лікарі не змогли попередити хворобу, тому в слідуючих змаганнях він не прийматиме участі. 3. Дякую вас за, Олена Іванівна, за допомогу.

(6 балів)

Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

2015/2016 навчальний рік

(для учнів 6-го класу)

 

1. Напишіть творчу роботу за поданим початком (1 стор.).

Тихий-тихий  ранок. Нечутно підходить зима…

12    балів

 

2. Спишіть, розкриваючи дужки та беручи власні назви, де потрібно, в лапки. Запишіть чотири назви віршів, казок чи оповідань, які ви вивчали на уроках української літератури. Зазначте їхніх авторів.

Мультфільм (л,Л)ис (м,М)икита, студія танцю (в,В)олошка, магазин (ш,Ш)колярик, журнал (б,Б)арвінок, кіт (м,М)урко, корабель (м,М)орська (х,Х)виля, повість В. Нестайка Тореадори з Васюківки, пісня на слова Ганни Чубач (ч,Ч)ерепаха, вулиця (к,К)вітнева, картина Т.Шевченка (с,С)елянська (р,Р)одина, озеро Світязь, сузір’я (в,В)елика (в,В)ведмедиця.

8 балів

 

3. Визначивши рід іменників, доберіть до кожного прикметник. Утворені словосполучення запишіть.

Шимпанзе, журі, путь, біль, трюмо, какаду, денді, леді, пані, алібі, тріо, мадам, нежить, дріб, туш, рефері.

 

8 балів

 

4. До поданих фразеологізмів доберіть фразеологізми-синоніми.

Тримати язик за зубами.

Байдики бити.

Дати ногам волю.

Мурашки пішли по шкірі.

  Мов камінь у воду.

5 балів

 

5. Визначте спосіб творення поданих слів.

Жовтогарячий, навчально-виховний, літературознавчий, світловий, листопад, зелень, узбережжя, горбок, швидкоплинність, вуглепостачальник, лють, хліб-сіль.         

6 балів

 

Загальна кількість балів - 39

 

Бажаємо успіхів!!!